„Za mňa jeden z najlepších kurzov, aký som kedy absolvovala.„
Mgr. Lucia Múčková, absolventka kurzu
– Čo získate:
Schopnosť
- byť efektívnejší pri motivovaní vašich žiakov a dosahovaní spoločných výsledkov
- pomôcť im k hlbšiemu porozumeniu samých sebe, vlastným prednostiam, talentom, povolaniu
- pokojne riešiť aj náročné situácie
- maximalizovať rozvinutie potenciálu žiakov
- účinne stimulovať záujem vašich žiakov o duchovný rast
− Komu je program určený:
Program je určený pre učiteľov, vychovávateľov, zástupcov, riaditeľov škôl a všetkých, ktorí akýmkoľvek spôsobom prispievajú k formácii človeka.
− Čo sa naučíte:
- čo je to koučovací prístup k žiakom a ako ho používať
- prečo je koučovací štýl taký účinný
- ako sa tvoria premieňajúce otázky
- v čom spočíva umenie počúvať reč duše druhého človeka
- ako sa disponovať na takýto štýl práce s iným človekom
- vyvážene používať direktívny a koučovací prístup
- a mnoho iného

Forma: online
– Rozsah:
- Časovo je program dimenzovaný na dva mesiace (jeden až dva výukové bloky týždenne).
– Štruktúra:
- 10 webinárov (každý 60 minút)
- 2 interaktívne workshopy (každý 90 minút)
- integrovanie naučeného, vzájomné zdieľanie, ukážky rozhovorov, aplikácia naučeného (po piatom webinári)
- vypracovanie akčného plánu: „Kde, ako v akých situáciách budem uplatňovať koučovací štýl v mojej práci?“ (po desiatom webinári)
Medzi jednotlivými blokmi účastníci pracujú na úlohách samostatne.
Program realizujeme primárne pre skupiny (ideálna veľkosť skupiny je 12). V prípade dostatočného počtu záujemcov zrealizujeme aj otvorený kurz – pre jednotlivcov.
– Použité metódy vzdelávania:
- prednášky,
- facilitovaná diskusia,
- prípadové štúdie – analýza a riešenie konkrétnych situácií z praxe,
- práca a nácvik v malých skupinách,
- reflexia a spätná väzba.
– Použité metódy hodnotenia:
- individuálna spätná väzba pri pozorovaní nácviku lektormi
– Spôsob ukončenia:
- prezentácia záverečného plánu, v ktorom účastník formuluje, ako konkrétne aplikuje získané poznatky a prístupy vo svojej profesijnej praxi
- absolvovaním minimálne 75 % výučby a odovzdaní záverečného plánu, akčného plánu účastníci získajú certifikát / osvedčenie o absolvovaní programu
– Mat.-tech. a priestorové zabezpečenie:
- zo strany účastníka je potrebné kvalitné internetové pripojenie, kamera, mikrofón a pokojné miesto, kde nebude rušený
- prostredníctvom platformy ZOOM (prihláseným účastníkom bude zaslaný odkaz na pripojenie)
- účastníci dostanú k dispozícii prezentácie z každého webináru
– Alternujúci lektori kurzu:
− O kurze povedali:
Ďakujem za citlivý, odborný a ľudský prístup školiteliek. Koučovací prístup by mal byť súčasťou povinnej výuky pedagógov.
Anna Mikulová
Som veľmi rada že som mohla byť súčasťou tohto vzdelávania. Bolo pre mňa veľmi obohacujúce ako po osobnej aj profesnej stránke. Lektorky boli fantastické. Vysoko profesionálne a ľudské zároveň. Spôsob akým prebiehalo vzdelávanie sa niesol až v rodinnom duchu. Štruktúra aj formát vzdelávania boli veľmi dobre nastavené. Jediné čo ma mrzí je to, že to netrvalo dlhšie pretože som sa v tejto „rodine“ cítila naozaj veľmi dobre. Ďakujem.
Veronika Poláková
Koučovací prístup bol pre mňa obohacujúci. Ako učiteľka som si uvedomila, že zmenu nemám čakať od žiakov, že zmenu musím priniesť ja. Aké je moje zistenie po absolvovaní kurzu? Dobrá otázka má v sebe silu. Odpoveď na dobre položenú otázku ukrýva každý žiak v sebe. A napokon, že sa postupne naše vyučovacie hodiny stávajú iné.
sr. Alica Hornáčková
Tento vzdelávací program mi pomohol získať novú chuť – odhodlanie do riešenia ťažších situácií, ktoré prináša život i služba.
Mgr. Eva Litváková (sr. Cordia) ,
Riaditeľka školy: Gymnázium sv. Jozefa, Nové Mesto nad Váhom
Koučovací prístup pomáha ľuďom nájsť v sebe silu a motiváciu pre zmenu, po ktorej túžia a prijať za ňu aj zodpovednosť.
PaedDr. Mária Exnerová
Riaditeľka školy: Cirkevná základná škola s materskou školou sv.FAUSTÍNY, Bardejov
Páči sa mi, že kurz je veľmi praktický. To, čo sa naučíme, hneď cvičíme. Otvára nový pohľad na spôsob komunikácie s druhými. Keď som začala praktizovať v škole otázky, ktoré som sa naučila, vnímala som, že moje hodiny boli oveľa interaktívnejšie a zaujímavejšie nielen pre deti, ale aj pre mňa. Ďakujem a veľmi odporúčam!
Sr. Janka
Kurz mi veľmi pomohol v lepšom počúvaní mojich študentov a reagovaní na ich potreby, v prehlbovaní vzťahu s nimi a naučení sa ako pedagóga využívať koučovací prístup vo svojej práci. Je to naozaj skvelý nástroj, ktorý je možné uplatniť v práci pedagóga. Odporúčam ho absolvovať v práci každého pedagóga, ktorý túži rásť meniť sa v osobnom živote, ale aj v profesijnom. Samotný kurz vedú skvelé lektorky a dáva príležitosť nielen na teoretické poznatky, ktoré sú potrebné, ale aj možnosť v bezpečnom prostredí si to všetko vyskúšať.
Zuzana Jarabová
„Tento program ma zaujal vďaka jeho všestrannému využitiu- teda nielen v školskom prostredí. Odporúčam všetkým, ktorí chcú pomáhať druhým objavovať, ako sa veci „dajú“ riešiť či realizovať.“
Mária Nemcová
„Tento kurz mi otvoril vo viacerých sférach oči, uvedomila som si ako dôležité je načúvať a našla som spôsob, ktorým sa dajú riešiť náročné situácie a ísť pri tom do hĺbky.“
Martina Pašeková
Ľubomíra Fialová: Vďaka technikám môžem pomôcť žiakom myslieť inak ako sú zvyknutí Dajú sa v školstve využívať techniky pre prácu s tímom? Ako na nich…
Ing. Mária Borovská je zriaďovateľka Súkromnej základnej školy Libellus v Bratislave. Pred časom spolu s celým tímom – učiteľmi, vychovávateľmi, vedením i spoluzriaďovateľom tejto školy,…
PhDr. Dáša Spillerová, PCC Má zmysel uvažovať o koučingu v manažmente škôl? Verím, že nečakáte odpoveď „nie“. Skúsim však poctivo uviesť dôvody, prečo si myslím,…
Koučovacie otázky ako pomôcka pri hľadaní našej výnimočnosti Mgr. Miriam Němcová, ACC, RKK Hovorí sa, že na celom svete neexistujú dve rovnaké snehové vločky, dva…